973 62 11 99 / 973 627 607

Descobreix Port Ainé

Noves rutes de BTT

• Ciclisme de carretera

Port Ainé està considerat una ascensió de categoria especial, té 19 km de longitud al 6,34% de mitjana. Durant tota l’ascensió es poden contemplar paisatges grandiosos ja que estem rodejats del Parc Natural de l’Alt Pirineu! A més, la comarca del Pallars Sobirà ofereix nombroses rutes per a tots els nivells, tenint com a eix vertebrador la Noguera Pallaresa. Molt a prop tenim colls com la Bonaigua, el Cantó, Espot Esquí, Sant Maurici, Enviny... No te’ls acabaràs.

• La Corona del Pallars

És el repte més gran que es pot fer per aquestes contrades. La sortida és des de l’Sport Center i pots fer-la quan vulguis. El teu temps sortirà publicat a www.espotesqui.cat

Distància: 163 Km.

Desnivell positiu: 3500 m.

Colls: Estaís (1ª), Sorge (3ª), Berrós (4ª), Caregue (2ª), Olp (3ª), Soriguera (1ª), Port Ainé (Cat. Esp.)

Rànkings Corona del Pallars
  • Vídeo La Corona del Pallars

• Descarrega’t la nostra aplicació

Si l’acabes et regalarem un forfet de Ski Pallars si en compres un altre.

QR App Port Ainé
  • Port Ainé, un món de rutes en BTT per descobrir

Port Ainé ofereix a tots els amants de la bicicleta un ampli ventall de possibilitats, tant per als que volen grans emocions com per a les famílies que vulguin gaudir d’unes vacances actives. Consulta el tríptic amb totes les rutes de BTT.

Circuit A: Montenartró

Itinerari que ens permetrà conèixer la cara nord del Massís de l’Orri. Sortint de l’Hotel Port Ainé, ens dirigirem per una pista forestal sempre en descens fins arribar a aquest petit poble situat a 1.300 m d’altitud. Aquí podrem fer un descans i prendre alguna cosa a l’Alberg per a després continuar per carretera de muntanya fins a Roní, passant per la part baixa del poble per un curiós porxo que ens durà a la carretera general.

Distància: 25,5 km
      Temps: 2h 30 min
      Desnivell positiu: 170 m
      Dificultat: baixa

Circuit B: Romadriu

Increïble excursió per una de les parts més salvatges del Massís. Un cop hàgim arribat a Sant Joan de l’Erm vell, baixarem per una pista en continus revolts fins a aquest petit poble fins fa pocs anys pràcticament abandonat. Després seguirem per la seva carretera d’accés fins a la cruïlla de Montenartró en lleugera pujada, continuant a partir d’aquí pel mateix trajecte que l’itinerari A.

Distància: 32,3 km

Desnivell positiu: 290 m
      Dificultat: mitja

Circuit D: Port del Cantó

Realment aquest circuit és tot un viatge donat els continus canvis de paisatge i de terreny. Ideal per endur-se un pícnic o parar a dinar pel camí. També cal dir que hi ha trajectes del mateix que només són aptes pels ciclistes més experimentats. La cara est del Massís ens permetrà primer conèixer les pistes de Sant Joan de l’Erm, amb magnífiques vistes de l’Alt Urgell i de la Cerdanya per a més tard gaudir de la Vall de Siarb passant per Prat Muntaner. Poblets com Rubió, Llagunes, Soriguera... i uns camins al costat del riu que ens traslladaran a un altre temps. Imprescindible al menys fer-la un cop, encara que a trajectes haguem d’anar caminant.

Distància: 16,8 km
      Temps: 2h
      Desnivell positiu: 625 m

Circuit E: Comes de Rubió

Fàcil i llarg recorregut que surt del mateix Pic de l’Orri, ideal per a famílies o gent que encara no té prou habilitat amb la bicicleta. Tot el recorregut es desenvolupa per pistes forestals i carretera. Podrem aturar-nos a Rubió, el poble més alt de Catalunya. Aquí continuarem per la carretera del Port del Cantó. Ens restaran 18 km de baixada fins a Sort.

Distància: 31,1 km
      Temps: 2 h
      Desnivell positiu: 32 m
      Dificultat: fàcil

Circuit F: Embonui

Llarg circuit per la cara oest del massís. Aconsellable per a tots aquells que ja disposin de tècnica per baixar corriols, els quals ens menaran des d’Embonui fins a Sort. També podrem agafar la carretera del Cantó si ens volem estalviar aquesta darrera part.

Distància: 28,3 km
      Temps: 2h 15 min
      Desnivell positiu: 201 m
      Dificultat: alta

Circuit G: Colinos

Indicat per a tots aquells als que els hi agradin les emocions baixant. La pista forestal sembla que estigui dissenyada per gaudir-ne en la seva màxima intensitat doncs els revolts en molts casos estan peraltats. Els boscos per on passarem semblen trets d’una pel·lícula i ens farà aturar-nos més d’un cop. Sortint de l’Hotel per la carretera, a 2 km agafarem una pista a l’esquerra i ja no la deixarem fins 1 km abans de Beraní per passar per les runes de Sant Joan de Colinos. A partir d’aquí un camí tècnic farà que els més agosarats gaudeixin d’una de les millors baixades que es poden fer. El sender al costat del riu fins a Rialp ens farà conèixer la Noguera Pallaresa des d’una altra perspectiva.

Distància: 16,5 km
      Temps: 2h 30 min
      Desnivell positiu: 138 m

Circuit H: Roques d’Auló

T’imagines una trialera que no s’acabi mai? Metres i metres de desnivell enmig del bosc per un circuit senyalitzat i on a la Guerra Civil es van viure un dels episodis més destacats al Pirineu. Gaudirem d’un dels grans espectacles per als qui els hi agradin les millors sensacions. Després de fer 900 metres de desnivell pel sender, arribarem a Roní, petit poble des d’on podrem continuar per un corriol fins la carretera comarcal o agafar la que baixa de Port Ainé fins el pont. Un recorregut que mai oblidaràs.

Distància: 13,7 km (fins a Roní)
      Temps: 2h
      Desnivell positiu: 123 m
      Dificultat: molt alta

• Vols descobrir aquestes rutes en BTT amb un guia experimentat?